torsdag 8 maj 2014

Jag ljög.

Idag ljög jag. Jag kom på mig själv lite senare med att det inte var särskilt nobelt eller fint av mig. Personen jag ljög inför ville faktiskt bara hjälpa...
När jag kom hem kände jag mig som en loser. Varför dra en nödlögn? Hur gick det till då? Jo... 

Drog en sväng till K-rauta efter jobbet för att köpa material till ett nystartat projekt hemma hos mig. Mannen på stället frågar massa frågor om vad jag ska brädorna till, om jag verkligen tänkt på hur mycket jag behöver och hur jag ska göra. Jag tycker han är lite för frågvis, jag vill ju bara ha hjälp med mitt material och sen kunna åka därifrån för att påbörja mitt projekt. Så frågar han: har du en skiss eller har du bara en bild i huvudet? Jag har en skiss därhemma svarar jag. Men det har jag ju inte alls. Jag tyckte bara att det lät bättre. För vem är så dum att man gör något utan att ha en skiss? Och dessutom slipper jag några frågor kanske.. Så enkelt det är att fara med osanning. 

Vad banalt kanske du tycker nu? Eller alla drar ju en vit lögn ibland. Lite larvigt att bli påverkad av en sån liten sak. JA det kan man tycka. Men jag tror det är långt viktigare än vi förstår att man talar sanning. Att ljuset får plats där mörkret lätt smiter sig in. Jag vill vara fylld av nåd och sanning. Sanningen skall göra dig fri, står det! 
Ibland kan även små händelser påminna en om något viktigt. Rolig bild :) 

Nu ska här sovas. Ingen lögn. Tur att det finns förlåtelse, det behöver vi alla! 

Frid & god natt, i sovande eller vaket tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar