lördag 17 maj 2014

Be careful

And be true. To yourself. 
Denna veckan har varit en "ta-hand-om-mig-själv-vecka" på många plan. Viktigt att stanna upp och göra sånt man mår bra av, bara för sin egen skull. Jag tycker att det är så lätt att tiden bara rullar på och så har man glömt den personen man ska dras med hela livet.. Sig själv. 

Därför har jag börjat med en ny "regel" varje vecka. Att dedikera en kväll i veckan åt mig själv, att vara själv, att umgås bara med mig. Inte alltid roligt, inte gött varje gång men nödvändigt. Såå åter till denna veckan då: ENSAMKVÄLL i onsdags, inleddes med ögonbrynsfix på beauty bar, stack hem och läste lite, körde ut i skogen och tog en promenad, gick o la mig tidigt. Hur skön kväll som helst!! 
Kom ihåg sanningen om dig själv: 

I övrigt denna veckan har jag vart på goa promenader, träffat kostcoach, varit på massage på Tylösand spa, tränat (första veckan efter två månaders virus, o jag känner mig som en ny människa.) vilat, haft bra samtal. Och jobbat såklart. Igår var jag o min favorit-fyraåring på picknick. Sköna ord från henne: 

" Jag gillar våren, och vilken mysig picknick vi har. Visst är det härligt att sitta på en filt i gräset och se solen gå ner. Vilken härlig kväll! "

Sötloppa! 
Ha en härlig söndag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar